Więzi – relacje towarzyszy

Udostępnij ten post!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email
Towarzysze to nie tylko gra o rewolucji, ale przede wszystkim o ludziach z ich marzeniami, wadami i dramatami. Każdą z waszych postaci opisuje pięć Atrybutów. Należą do nich Ciało, Rozum, Duch, Spryt i Więzi. I o ile pierwsze cztery wydają się zrozumiałe i intuicyjne, to piątemu Atrybutowi warto poświęcić kilka słów więcej.
 
Więzi określają twoje relacje z innymi Towarzyszami. Odzwierciedla waszą historię, sympatię, nienawiść oraz skłonność do oddania życia za kompana. Jednak ludzie nie zawsze odwzajemniają uczucia. I tu zaczyna się robić ciekawie!
 
Gracze określają Więzi łączące ich postaci poprzez zadawanie pytań z karty. Dzięki temu nie tylko określacie wartość Atrybutów do późniejszych testów, ale też możecie stworzyć przeszłość swoich bohaterów. I tak na przykład grając Studentem zadajemy reszcie graczy pytanie „Kogo z was zaraziłem miłością do nauki?”, a wybierając Mistyka ustalamy, kto z Towarzyszy pomógł mu dostrzec boga. Szybko się zorientujecie, że Więzi nie muszą być symetryczne i że uwielbienie Artysty dla sponsorującego go Patronki (+3) może zostać odwzajemnione jej niesmakiem związanym z ciągłymi prośbami o pożyczki (-2). Wszystkie wytyczne dotyczące ustalenia modyfikatora do tego Atrybutu znajdują się na kartach postaci, ale to dopiero początek zabawy!
 
Oprócz tego, że Więzi są wykorzystywane do kilku ruchów podstawowych, to na koniec każdej sesji gracze muszą Dostosować Więzi łączące Towarzyszy. Każdy odpowiada na pytanie do kogo najbardziej zbliżyła lub od kogo najbardziej oddaliła się emocjonalnie jego postać i dodaje lub odejmuje wartość +1 lub -1 do Atrybutu.
 
Jeżeli Więź z daną postacią osiąga modyfikator +4, gracz restartuje ją na 0 i zaznacza doświadczenie. W przypadku Więzi z ujemnym modyfikatorem, Atrybut resetuje się przy -3 również zaznaczając doświadczenie. Modyfikatory te mają duże znaczenie ponieważ gracze rzucają na Więź np. przy ruchu na Tulenie Konającego Towarzysza, co przy sukcesie może uratować go spod bezlitosnego ostrza kostuchy. Dajcie znać czy chcecie dowiedzieć się więcej!
 
Obraz: Wacław Dobrowolski – „Armia pokoju”

ZOBACZ TEŻ!

Towarzysze ogólnie

Sesja 0

Sesja 0. Dla niektórych zbędny trud, który można by przerzucić na MG, dla nas absolutna podstawa fajnych sesji. Jeżeli już zebraliście ekipę, która chce razem

Towarzysze ogólnie

Drogi ku rewolucji!

Rewolucje mają bardzo różny przebieg. Od kończącego się dantejskimi scenami krwawego buntu, aż do budowania struktur partyjnych i legalnych wyborów. Towarzysze umożliwiają wam przeprowadzenie rebelii

Towarzysze ogólnie

Archetyp: Student

Cudowny, nieco naiwny, ale pełen zapału Student może stać się ulubieńcem wielu osób, które zdecydują się zagrać w Towarzyszy. Napędzany idealizmem, wie wszystko, czego można

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *