Z kim i o co walczą Towarzysze?

Udostępnij ten post!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email
Towarzysze to zwykli ludzie, którzy postanowili stanąć do walki z niesprawiedliwością i uciskiem. Będziecie grać Robotnikami, Patronami, Żołnierkami i Mistyczkami, jednak zanim usiądziecie do stołu, warto zadać sobie pytanie. Z kim i o co walczą Towarzysze?
Bez względu na wybrany przez was setting, świat Towarzyszy zawsze zakłada istnienie ciemiężących i ciemiężonych. Nic dziwnego, rewolucja wymaga nierówności i niesprawiedliwości, przeciwko której ludność może się zjednoczyć i walczyć. Natomiast ustalenie na czym ta niesprawiedliwość polega, będzie zadaniem graczy i MG. Podczas sesji 0 zastanowicie się, o co i z kim walczą wasze postacie. Czy chcą obalić niewolnictwo? A może pragną praw wyborczych dla kobiet? Może androidy wreszcie przeciwstawiają się segregacji? Ustalicie też kim właściwie jest jednostka lub grupa symbolizująca wszystko co złe w waszym świecie, a podczas sesji spróbujecie (bardzo różnymi metodami) odebrać jej władzę.
Opis celu Towarzyszy i postaci antagonisty, będzie miał kluczowe znaczenie dla waszej rozgrywki. Mało konkretny problem, może was prowokować do wchodzenia na poziom meta w trakcie sesji i ciągłego doprecyzowania o co właściwie chodzi waszym postaciom. Z drugiej strony, jeżeli przedobrzycie i doprecyzujecie wszystko w najmniejszych szczegółach, możecie zabrać sobie przestrzeń do spontaniczności i kreatywności, które są tak ważnym elementem erpeżków.
Warto więc postawić na duże, uniwersalne zagadnienia takie jak np. walka o wolność. Doprecyzujcie kto i dlaczego wam tę wolność odbiera, ale nie bójcie się zostawić w opisie „pustych miejsc”, które wypełnicie podczas sesji.
Więcej przydatnych informacji dotyczących kreowania waszej organizacji, przeciwnika, problemów i komplikacji znajdziecie oczywiście w podręczniku, który już niedługo będziecie mogli wesprzeć na Wspieram.to. Liczymy na was!
Obraz: Jacques-Louis David, Interwencja Sabinek, 1799

ZOBACZ TEŻ!

Towarzysze ogólnie

Sesja 0

Sesja 0. Dla niektórych zbędny trud, który można by przerzucić na MG, dla nas absolutna podstawa fajnych sesji. Jeżeli już zebraliście ekipę, która chce razem

Towarzysze ogólnie

Więzi – relacje towarzyszy

Towarzysze to nie tylko gra o rewolucji, ale przede wszystkim o ludziach z ich marzeniami, wadami i dramatami. Każdą z waszych postaci opisuje pięć Atrybutów.

Towarzysze ogólnie

Drogi ku rewolucji!

Rewolucje mają bardzo różny przebieg. Od kończącego się dantejskimi scenami krwawego buntu, aż do budowania struktur partyjnych i legalnych wyborów. Towarzysze umożliwiają wam przeprowadzenie rebelii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *